1397/07/13 23:30:27

کتاب ارتقا تکامل کودکان

ninitest.com

 ارتقا تکامل کودک 

مهارت های تکاملی کودکان که حاصل ساخته شدن سیناپس های مغزی برای هر عملکرد کودک است قابلیت افزایش و به اصطلاح ارتقا دارد . این سیناپس ها با سرعت 700 الی 1000 سیناپس در ثانیه ساخته می شوند و در صورت قرار داشتن کودک در محیط مناسب پرورشی و تغذیه ای این سرعت افزایش می یابد و در صورت وجود عوامل مضر مثل سو تغذیه و محرو میت های عاطفی این سرعت کاهش می یابد و در نهایت بر روی توانایی های کودک اثر می گذارد . 

کتاب ارتقا تکامل کودکان

بازی جز مهم محیط مناسب پرورشی 

بازی هایی که با کودک انجام می دهیم جزیی بسیار مهم و ضروری از محیط پرورشی اوست و بر روی توانایی های نهایی کودک بسیار موثر است . این بازی ها در کتاب استاندارد ارتقا تکامل امده است . 

 

از کجا این بازی ها را یاد بگیریم 

تنها مجموعه استاندارد این بازی ها و کتاب استاندارد ارتقا تکامل به عنوان مکمل وب سایت بررسی انلاین تکاملی کودک و با عنوان کتاب نقش بازی در رشد و تکامل کودک چاپ شده است . در زیر با این کتاب بیشتر اشنا می شویم . 

 کتاب ارتقا تکامل کودکان

کتاب استاندارد ارتقا تکامل

در مقدمه  کتاب استاندارد ارتقا تکامل می خوانیم :

 پیش‌گفتار
سؤالاتی که ذهن بسیاری از مادران را به‌ خود مشغول می‌کند و گاه باعث نگرانی آنها می‌شود، این است که:
«آیا کودک من از مهارت‌های ارتباطی متناسب با سنش برخوردار است؟»
«آیا کودک من در حرکات درشت و ظریف بدنش مشکلی ندارد؟»
«آیا در برخورد با مسئله‌ها، مهارت‌های متناسب با سنش را کسب کرده است؟» و بسیاری سؤالات دیگر.
با طراحی، اجرا و شروع به کار وب‌سایت ninitest.com‌، امکان انجام آنلاین تست‌های تکامل عصبی کودکان به منظور تسهیل و کمک در بررسی تکاملی تمامی کودکان 5 ساله و کمتر فراهم شده و در دسترس تمامی خانواده‌ها قرار دارد.
لازم است بدانيم، همان‌گونه که رشد قدی و وزنی و واکسیناسیون کودکان اهميت دارد، دست یافتن آن‌ها به مهارت‌های خاص در مراحل مختلف سنی هم بسیار مهم است. امری که متاسفانه مورد غفلت واقع شده و امکان اثربخشی مداخلات درمانی را به واسطه تأخیر در تشخیص، کم می‌کند.
این مهارت‌ها در حیطه‌های تکاملی برقراری ارتباط، حرکات درشت، حرکات ظریف، حل مسأله و حیطه شخصی- اجتماعی طبقه‌بندی می‌شوند. هر حیطه تکاملی، شامل 6 سؤال است.
در اين آزمون، بر اساس عملکرد کودک، "که حاصل مشاهدات مادر در محیط منزل است "، نمراتی به او تعلق می‌گیرد و پس از پاسخگویی به سؤالات، نتایج آزمون به‌طور خودکار محاسبه و با نتایج طبیعی حاصل از مطالعات گسترده جمعیتی مقایسه و در نهايت، راهنمایی لازم ارائه می‌شود.

کتاب تقویت تکامل کودک

تست asq آنلاین


وب‌سایت ninitest.com امکان انجام آزمون را در شرایط حداقل دسترسی به اینترنت و صرفاً با استفاده از یک گوشی هوشمند فراهم آورده است. در این وب‌سایت، در فاصله دو ماهگی تا پنج سالگی، مسیر رشد تکاملی كودك با 21 آزمون تحت مراقبت مستمر قرار می‌گیرد و در صورت وجود هر گونه مشکل، والدين در تشخیص تكميلی و درمان به‌موقع کودک یاری می‌شوند. ضمن اينكه، آزمون‌های انجام شده در پروفايل مخصوص هر كاربر كه در وب‌سایت ايجاد می‌شود، ذخیره می‌شود تا در مراجعات بعدی امکان مقایسه نتایج وجود داشته باشد.


در صفحه اول این وب‌سایت آمده است:

در این وب‌سایت ما به یاری شما آمده‌ایم تا وضعیت تکاملی کودک دو ماهه تا پنج ساله خود را به‌طور دقیق و بسیار آسان و در منزل بررسی کنید و نتایج را با پزشک خود در میان بگذارید.
اهم خدمات این وب‌سایت به شرح زیر است:

سنجش تکاملی آسان و دقیق کلیه کودکان 5 ساله و کمتر.
کمک به تشخیص زودرس موارد اختلال تکاملی و ارجاع براي درمان زودرس.
غربالگری تکاملی و ارائه خودکار پرسشنامه بر اساس سن کودک.
محاسبه خودکار نمرات اکتسابی.
ارائه خلاصه برای پرینت و ارسال به پزشک متخصص مشاور.
ذخیره نتایج برای بررسی‌های بعدی به شکل پرونده الکترونیک.
ارائه پرسشنامه متناسب با نارسی شیرخوار و محاسبه خودکار سن متناسب با نارسی، صرفاً با وارد کردن هفته حاملگی در هنگام تولد.
ارائه راهنمای تصویری و ویدئویی برای افزایش دقت در پاسخ‌دهی به سؤالات.
ارائه جزوات و مطالب آموزشی رایگان متناسب با سن شیرخوار مورد بررسی.
امکان خرید آنلاین کتب آموزشی مرتبط با تکامل کودکان (به زودی).
دریافت راهنمایی‌های لازم و دسترسی رایگان به مقالات مرتبط.
انجام آزمون در کمال راحتی و در منزل و با صرف هر میزان وقت و به شکل یک بازی خانوادگی.
صرفه جویی در وقت، هزینه و کاهش هزینه رفت و آمد و سایر هزینه‌ها.

ارائه تفسیر ابتدایی تست asq آنلاین و راهنمایی والدین براي بررسی بیشتر یا آموزش و تکرار تست      

 

 

 مقدمه نویسنده :دکتر کریم دلاوری متخصص اطفال 

مقدمه
ارائه خدمات درمانی تخصصی در رشته کودکان به مدت شش سال در منطقه جنوب کشور و پذیرش و ترخیص بالغ بر 1200 نوزاد نارس و شدیداً بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و لزوم مراجعات ایشان جهت انجام غربالگری تکاملی و مشکلات متعدد ناشی از مراجعات حضوری و عدم امکان آن برای بیشتر خانواده‌ها ما را بر آن داشت تا در اولین قدم وب سایت ninitest.com را با امکان انجام غربالگری تکاملی در منزل و ارسال نتایج آن طراحی و پیاده‌سازی کنیم‌.
وب سایت فوق الذکر و پرسشنامه‌های آن امکان انجام تست غربالگری تکامل کودکان را به شکل آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم می‌کند. انجام غربالگری آنلاین ضمن کمک در تشخیص زودرس اختلالات تکاملی در کاهش هزینه‌های بیماران و عواقب ترافیکی ناشی از مراجعات حضوری بسیار مؤثر است‌.
مجموعه‌ی حاضر ، کتاب استاندارد ارتقا تکامل ، به‌عنوان تکمیل کننده بررسی آنلاین تکامل کودکان و در ادامــــه آن قـــــرار دارد و در این بررســـی و پس از تکمیل پرسشنامه‌های متناسب با سن و نارسی در وب سایت ninitest.com مواردی وجود دارد که باید به کودک آموزش‌هایی داده شود‌. این آموزش‌ها در 11 محدوده سنی مختلف در کتاب استاندارد ارتقا تکامل ارائه شده است که از 1 ماهگی تا 66 ماهگی است‌.
به مادران توصیه می‌شود این مجموعه کتاب استاندارد ارتقا تکامل را در دسترس داشته باشند و هرگاه وقت داشته باشند با کودکشان کار کنند‌. خانواده‌ها می‌توانند بر‌اساس فرهنگ بومی خود و امکاناتی که در دسترس دارند بازی‌ها را تغییر دهند‌. نظیر سایر فعالیت‌های شیرخواران و کودکان کم سن و سال انجام بازی‌های این مجموعه باید با نظارت دقیق و دائمی یک بزرگسال انجام شود‌.

کتاب ارتقا تکامل کودکان نی نی تست
این مجموعه کتاب استاندارد ارتقا تکامل براساس جزوات و دستور العمل‌های مداخله‌ای پرسشنامه تکاملی استاندارد ASQ 3 که جدید‌ترین پرسشنامه غربالگری تکامل ( به شکل تست asq آنلاین در نی نی تست انجام می شود ) است و در کشورهای پیشرفته جهان مورد استفاده است ترجمه و گردآوری شده است و برای والدین تمامی شیرخواران تا سن 5/5 سال مفید بوده و انجام بازی‌ها و دستور العمل‌های آن به شکوفایی استعدادهای آنها کمک می‌کند و مانع از عقب‌ماندگی در حیطه‌های تکاملی می‌شود‌. در طراحی کتاب استاندارد بازی برای ارتقا تکامل تلاش کرده‌ایم با تصاویر مرتبط به رسیدن به اهداف کتاب استاندارد بازی برای ارتقا تکامل  کمک کنیم‌. امید آنکه در شکفتن غنچه‌های باغ زندگی‌، مادران عزیز و پرتلاش کشورمان را یاری کند‌.
مطالعه این کتاب و اجرای دستور العمل‌های آن را به تمامی مادران حال و آینده توصیه می نمایم‌.
دکتر کریم دلاوری متخصص کودکان
شیراز تابستان1397

 تصاویری از کتاب ارتقا تکامل دکتر دلاوری 

کتاب ارتقا تکامل کودکان

کتاب ارتقا تکامل کودکان وب سایت نی نی تست

راههای ارتباطی با نویسنده کتاب استاندارد بازی برای ارتقا تکامل و خرید ان 

والدین گرامی با سلام و احترام


مراقبت از کودکان عزیز شما و غنچه های باغ زندگی دارای اصولی علمی است که مثل سایر جنبه های علوم پزشکی به سرعت به روز شده و تغییر می کنند
ما به عنوان متخصص اطفال در کتاب استاندارد بازی برای ارتقا تکامل تلاش کرده ایم جنبه های رشدی و تکاملی و عاطفی و روانشناسی کودک شما را مورد توجه قرار داده و آموزش های به روز در این زمینه ارائه دهیم
ما را در راههای ارتباطی زیر دنبال کنید .

کتاب ارتقا تکامل کودکان
اطلاعات بیشتر درباره دکتر دلاوری دریافت کنید

کانال نی نی تست در آپارات

ثبت نام در وب سایت نی نی تست بررسی و مشاوره تکاملی کودکان

 کتاب ارتقا تکامل کودکان

کتاب ارتقا تکامل کودکان

انتشارکتاب نقش بازی در رشد و تکامل کودک 

خرید کتاب مکمل فرم تکامل انلاین نی نی تست  و مفید برای تمامی کودکان دو ماهه تا 5 ساله

ابتدا از لینک زیر مبلغ کتاب و هزینه پستی را پرداخت کنید و سپس از طریق 

واتس آپ فیش را ارسال نمایید . 

واریز با همراه بانک سپه از قسمت خدمات انتقال اسان 

واریز با همراه بانک سپه

 

 

2024 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ میباشد.

طراحی و برنامه نویسی w3ir