1402/01/03 09:26:25

اوه امروز غلت زدم

ninitest.com

غلت زدن و زمان شکم چالش ها، راهکارها 

کودک شما چهار ماهه  است و   در این سن شروع به غلت زدن می کند. چرخیدن یک نقطه عطف مهم است و می‌تواند زمان شکم را چالش‌برانگیزتر کند 

اگر کودک در طول زمان شکم خود غلت می زند چه باید کرد؟

زمان شکم حرکتی ضروری برای تکامل کودک است! اما این بدان معنا نیست که کودک همیشه این کار را دوست خواهد داشت . در واقع، بسیاری از نوزادان با این وضعیت مشکل دارند. همانطور که عضلات مرکزی کودک قوی تر می شوند و آنها شروع به غلتیدن می کنند (حدود 4 ماهگی)، ممکن است در طول زمان شکم سعی کنند از این حالت  بیرون بیایند و به پشت بغلتند.

هنگامی که کودک در طول زمان شکم شروع به غلت زدن می کند، ممکن است وسوسه انگیز باشد که انجام این وضعیت را به طور کامل متوقف کنید. با این حال، برای رشد کودک بهترین کار این است که آنها حداقل در 6 ماه اول زندگی خود ، حتی اگرفکر می کنید گاهی اوقات دوست ندارند ، زمان شکم را انجام دهند. 

این تمرین به رشد حرکتی، بینایی و حسی و تقویت مهارت های مهم مانند هماهنگی دست و چشم کمک می کند. علاوه بر مزایای تکاملی  ثابت شده، زمان شکم می تواند از دو حالت جلوگیری کند: پلاژیوسفالی موضعی و تورتیکولی موضعی.

بنابراین، اگر نوزاد را روی شکمش می‌گذارید و غلت می زند نکات پیش رو در این مقاله به درد شما می خورند 

در اینجا نکاتی را آورده ایم  که کودک را تشویق به  به ماندن روی شکم یا عقب ‌گرد کنیم !

 

کودک را با اسباب‌بازی‌ها، آینه و چهره‌ سازی با آنها درگیر کنید.

هر کاری برای جلب توجه  به شما یا یک شی دیگر انجام دهید  ، این کار باعث می شود  کمتر روی زمان شکم تمرکز کرده و بیشتربر چیز مقابل  تمرکز کنند. سعی کنید لبخند بزنید، آواز بخوانید، با آینه بازی کنید و هر کاری که کودک را سرگرم می کند انجام دهید!

 زمان شکم با یک توپ ورزشی 

این یک راه سرگرم کننده برای تغییر  زمان شکم و دادن تجربه حسی جدید به کودک است. اگر کودک بتواند به تنهایی سر خود را بالا نگه دارد، بهتر عمل می کند. شکم کودک را در حالی که پهلوهای او را گرفته اید به سمت پایین روی یک توپ ورزشی قرار دهید  . حتی می‌توانید  کودک را در آغوش گرفته‌ و  به آرامی توپ را به جلو و عقب حرکت دهید و  به کودک اجازه دهید راحت‌تر سر خود را بلند کرده و نگه دارد.

زمان شکم در دامان مادر 

 

یک وضعیت زمان شکم به نام "آرامش روی پاها " وجود دارد که در آن کودک تمرین را در دامان شما انجام می دهد. کودکی که مرتباً در حال غلتیدن است،ممکن است   کنترل بیشتری بر حرکاتش او داشته باشید.

اسباب بازی ها را در یک طرف کودک قرار دهید.

اگر کودک فقط به یک طرف بغلتد، این کمک خواهد کرد. نکته کلیدی این است که اسباب بازی ها را در طرف مقابل کودک قرار دهید  تا تشویق شود  که به سمت دیگر برود . برای مثال، اگر کودک همیشه به سمت راست می‌چرخد، یک اسباب‌بازی را در سمت چپ آن قرار دهید و سعی کنید او را با اسباب‌بازی درگیر کنید. کودک سعی می کند به آن اسباب بازی برسد و موجب  تقویت عضلات طرف مقابل خواهد شد . 

زمان خود را تغییر دهید

اگر جلسات زمان شکم شما فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد زیرا کودک در حال چرخیدن است، سعی کنید جلسات کوتاه مدت بیشتری را در طول روز انجام دهید. می توانید سعی کنید بعد از یک فعالیت منظم که چندین بار در روز با کودک انجام می دهید، یک جلسه کوتاه مدت زمان شکم انجام دهید. به عنوان مثال، برخی از والدین پس از تعویض پوشک، چند دقیقه زمان شکم را انجام می دهند

هنگامی که کودک حدود 6 ماه است،تلاش کنید زمان شکم را به خزیدن تبدیل کنید .

به یاد داشته باشید که کودک بلافاصله شروع به خزیدن نمی کند (خزیدن یک نقطه عطف حرکتی 7 تا 9 ماهگی است)، اما در 6 ماهگی می توانید به او کمک کنید تا مهارت هایی را که برای خزیدن به آن نیاز دارد، ایجاد کند. این کار را می توان با اسباب بازی ها یا آموزش حرکات مختلف به کودک انجام داد. نکات ما را برای تشویق خزیدن بررسی کنید.

 

2024 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ میباشد.

طراحی و برنامه نویسی w3ir