1400/06/19 08:21:04

آیا می خواهید دانش آموزان اولیه شما در خواندن طولانی مدت موفق شوند؟ به آنها ریاضی بیاموزید

ninitest.com

آیا می خواهید دانش آموزان اولیه شما در خواندن طولانی مدت موفق شوند؟ به آنها ریاضی بیاموزید

 

این مطلب حاصل از تحقیقات اخیر است که آموزش ریاضی با کیفیت بالا را در سطوح ابتدایی به پیشرفت تحصیلی در دبیرستان و نه فقط در زمینه های مرتبط با ریاضی پیوند می دهد. تحقیقات نشان می دهد که آموزش ریاضی زود هنگام نیز به موفقیت بعدی در مهارت های خواندن و توانایی های زبان شفاهی مانند واژگان ، استنباط ، استقلال و پیچیدگی دستوری منجر می شود. در حقیقت ، برخی تحقیقات حتی نشان می دهد که نمرات اولیه ریاضی نسبت به نمرات اولیه خواندن ، نشانگر موفقیت بهتری در خواندن بعدی است.

 

مهارت هایی مانند شمارش ممکن است ساده به نظر برسد ، اما مفاهیم بسیار اساسی ریاضی در واقع یکی از سخت ترین مهارت هایی است که کودکان خردسال یاد می گیرند. مهارت های ریاضی اولیه نیز نشان دهنده مهارت های اولیه سواد آموزی است. هنگامی که آنها را در ابتدایی ترین شکل خود مشاهده می کنید ، می بینید که هر دو از مهارت هایی مانند مرتب سازی ، ترتیب و الگوها استفاده می کنند.

 

با درک این موضوع ، طراحان برنامه درسی ،فعالیت ها را با استفاده عمدی از فناوری و آموزش مستقیم ترکیب می کنند تا به کودکان در تسلط بر این مهارت های اساسی کمک کنند. برای ایجاد ارتباطات عمیق تر و پایدار ، انواع یادگیری تجربی لازم است.

 

حتی وقتی برنامه های دیگر ادعا می کنند که ریاضی را به عنوان بخشی از برنامه درسی خود در نظر گرفته اند ، تحقیقات دکتر داگلاس کلمنتز نشان داد که "ارزیابی ها ، یادگیری کمی از ریاضیات را در این مدارس نشان می دهد یا کودکان اصلا یاد نمی گیرند." کلمنت می نویسد: "کودکان از ظرفیت بالایی برای یادگیری ریاضیات برخوردارند اما اغلب فرصتی برای این کار ندارند ... ما باید ذهنیت خود را از استراتژی های مداخله اولیه" فقط خواندن "تغییر دهیم."

منبع را دانلود کنید 

2024 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ میباشد.

طراحی و برنامه نویسی w3ir