1396/09/15 20:40:19

فعالیت های تکاملی در 5 سالگی

ninitest.com

فعالیت های تکاملی در 5 سالگی

کودک در شروع پیش دبستانی قرار دارد و اگر چه او درباره خودش و دنیای اطرافش در مدرسه می آموزد کماکان به نقش کلیدی  شما برای ارتقا مهارت های ضروری  برای رشد جسمی ذهنی و اجتماعی نیاز دارد . ایا می دانید چه کمکی از شما ساخته است .و راه تعامل موثر با مدرسه را می دانید  ؟ مهمتر انکه  از پیشرفت صحیح ویا نادرست وی چگونه مطلع  می شوید .

 

مهارت های حرکتی درشت و سلامت جسمی

از نظر جسمی کودک شما اعتماد به نفس بیشتری نسبت به یک سال قبل  نشان میدهد و بهتر برچسب ها را می چسباند ازپله های فلزی بالا می رود و به توپ ها ضربه می زند .از تعادل بهتری برخوردار است ودر استفاده از وسایل بازی مختلف بیشتر اعتماد به نفس دارد .در بیسبال با پرتاب کردن ،گرفتن و ضربه زدن بهتر بیشتر سرگرم می شود .بازی فعال در توسعه مهارت های حرکتی وی مهم ات و به تناسب جسمی و سلامت قلبی عروقی وی کمک میکند و قوام عضلانی وی را توسعه داده و استخوان هایش را تقویت میکند . در این سن او بهتر می خورد و خواب بهتری دارد .  

مهارت های حرکتی ظریف

 با بهبود کارکرد وی با دکمه ها و زیپ ها، پوشیدن وی آسان تر می شود کار هنری وی با بهتر شدن استفاده از مداد و قیچی بهتر قابل تشخیص می شود .و او میتواند پازل های پیچیده تر کنار هم بچیند .هر فعالیتی که فرصت تمرین این موارد را فراهم کند مفید است .مواد هنری ،و اسباب بازی های قابل ساخت از قطعات و بازی های تخته ای مخصوصا  مفید هستند

مهارت های اجتماعی

در این سن کودک یاد میگیرد که بازی ها قوانینی دارند اما نیاز به توضیحات وداوری ییک بزرگسال دارند .برنده شدن برایش خوشحال کننده و شکست ناراحت کننده است چون هنوز مفهوم جذابیت پیروزی و شکست را درک نکرده است .

 واینکه شما باید دائم تحت نظرش داشته باشید را درک نمی کند. او نیاز به توسعه و تمرین مهارت ها ی برقراری ارتباط ،مذاکره و برخورد با تعارض های پیش امده با همسالان است و شما باید برای قدم پیش گذاشتن قبل ازبروز  پیشامدهای ناگوار در دسترس باشید . اهمیت بازی تک نفره وی را کم نگیرید چون به تفکر مستقل کودک کمک می کند .

مهارت های شناختی

مهارت های خواندن و شمارش کودک با دریافت ایده درباره اندازه ،وزن و حجم اشیا رو به بهبودی می رود. وی خواندن را یاد خواهد گرفت اما در حال حاضر شروع به شناخت لغات مشابه و ساختار داستان خواهد کرد .او هنوز می خواهد که با شما بخواند اما باید به وی  نقش فعال تری با اشاره کردن  به لغاتی که می شناسد و مطرح کردن سوالات ،بدهید . هر فعالیتی که فرصت استفاده از خلاقیت وتصویر سازی ذهنی به کودک بدهد  خوب است این فعالیت ها به توسعه مهارت های شناختی حل مساله و درک مفاهیم جدید کمک میکنند .

 

بخشی از کتاب ترجمه شده دکتر دلاوری (بازی های پرورش دهنده استعداد کودکان ) تحت چاپ

2024 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ میباشد.

طراحی و برنامه نویسی w3ir