1397/04/30 03:03:44

درمان با داروی ضد تشنجی فنوباربیتال و تماس با حلال های صنعتی

ninitest.com

Barbiturates also induce the hepatic generation of toxic metabolites of chlorocarbons (chloroform, trichloroethylene, carbon tetrachloride) and consequently promote lipid peroxidation, which facilitates periportal necrosis of the liver caused by these agents.

 

اگرتحت درمان با فنوباربیتال هستید از نظرعدم تماس محیطی با سه ماده حلال صنعتی کلروفرم،تری کلرو اتیلن و تتراکلرید کربن توجه کافی داشته باشید

فنوباربیتال می تواند تولید  متابولیت های سمی این مواد در بدن را  تحریک کرده و منجر به  نکروز کبدی شود.

 

کلروفرم ( یک حلال ویک ماده بیهوشی )

کلروفرم مایعی است بی رنگ و غیر قابل اشتعال با بوی مخصوص می‌باشد. یک ماده اساسی برای بیهوشی از راه تنفسی است، برای تهیه فلوروکربن ،سردکننده، چاشنی و تهیه تترافلورواتیلن و پلی تترافلورواتیلن و سایر مواد شیمیایی به کار برده می‌شود. همچنین به عنوان حلال، تهیه عصاره، حشره کش، مواد نگهدارنده و شیرین‌کننده محصولات داروئی مورد استفاده قرار می‌گیرد کلروفرم یکی از خطرناکترین هیدروکرین‌های کلردار فرّار است. تنفس، بلع و تماس آن با پوست زیان‌آور است ممکن است سبب بیهوشی، فلج دستگاه تنفسی، توقف ضربان قلب و مرگ دیررس به علت ضایعات کبدی و کلیوی شود. گاهی به عنوان تدخین استفاده می‌شود. کلروفرم چربی پوست را می‌شوید و باعث تحریک آن می‌شود. در تماس حاد با کلروفرم علائم مشاهده شده عبارتند از: سر درد ، تهوع، احساس مستی، خستگی، گیجی، اضطراب، التهاب، بیهوشی، افت تنفسی، انجماد و مرگ در حالت بیهوشی. مرگ ممکن است در اثر فلج شدن دستگاه تنفسی یا از کار افتادن قلب باشد. در اثر تماس مزمن علائم مشاهده شده عبارتند از: علائم عصبی و گوارشی شبیه افراد معتاد با الکل و همچنین بزرگ شدن کبد، التهاب سمی کبد و تجمع چربی در کبد.

 

 

ادامه دارد 

2024 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ میباشد.

طراحی و برنامه نویسی w3ir