1397/09/28 22:38:03

مخاطرات زردی نوزادی

ninitest.com

زردی نوزادی می تواند از یک بیماری  کاملا بی خطر و با سیری خود محدود ،تا بیماری فلاکت باری که تمام عمر کودک و خانواده را درگیر کند متغیر باشد .بنابر وضعیت دوم دقت در بررسی و درمان ان بسیار ضروری است .ودر صورت تاخیر والدین در مراجعه به پزشک ،ممکن است از دست وی کاری برنیاید و کودک معلول شود . 

توجه داشته باشید :

1- با صداقت تمام ،تمام وقایع و درمان های سرپایی و بعضا اشتباه و مشکلات دوران جنینی نوزاد نظیر دوره های عدم تحرک نوزاد که ممکن است مطرح کننده خفگی و نرسیدن اکسیژن به مغز وی قبل از تولد است را در اختیار پزشک بگذارید . 

2- در صورتی که نوزاد در دوره جنینی دچارکمبود مایع امنیون شده ،به پزشک اطلاع دهید .

3 - در صورتی که در روند زایمان ،خونریزی رخ داده و مایع آمنیون خونی بوده به پزشک اطلاع دهید . 

4- در صورتی که کودک قبلی زرد بوده و درمان با نور یا تعویض خون شده به پزشک اطلاع دهید . 

5- در صورتی که بیماری خونی خاص در خانواده دارید نظیر باقلایی بودن و کم خونی های همراه با همولیز به پزشک اطلاع دهید . 

6 - در صورتی که کودک قبل از مراجعه به پزشک مکیدن ضعیف دارد حتما پزشک را در جریان بگذارید .

7-در صورتی که در دوران بارداری عفونت داشته اید (مثل عفونت ادراری ) حتما به پزشک اطلاع دهید . 

8-در موارد خاص ،خطر بالارفتن سریع زردی و پایین امدن سریع ان ،و مراجعه در مقادیر کم بیلی روبین و وقوع عوارض قبل از رسیدن بیمار به پزشک وجود دارد . مراقب باشید . 

9- با خانواده و اشنایان جهت بردن کودک بیمار و یا مشکوک نزد پزشک ،لجبازی و مشاجره نکنید .منتظر باز شدن مطب ها نمانید و کودک مشکل دار را در اسرع وقت به مراکز درمانی برسانید . 

10-تعطیلات ،دوری مکانی،نبود وسیله نقلیه ،توصیه درمانی افراد غیر پزشک به درمان در منزل و با کارهایی نظیر خواباندن در برنج ،شستن با شیر ،شستن با عرقیات گیاهی ،خواباندن لای برگ گیاهان مرداب ،خوراندن هر چیزی جز شیرمادر و بسیاری روش های ترسناک و مضر دیگر نباید مانع رسیدن کودک به پزشک ودرمان تحت نظر وی شود . 

 

ادامه دارد .......

به توصیه پزشک برای ربستری و چک مجدد زردی عمل کنید .اینجانب بیماری را داشتم که بیلی روبین 18 داشت و به دلیل شرایط مالی تمایل به درمان با مهتابی در منزل داشت .چک بیلی روبین در بیمارستان عدد 34 را نشان داد و تعویض خون فوری انجام شد . 

 

 

 

 

 

2024 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ میباشد.

طراحی و برنامه نویسی w3ir