1396/09/06 19:40:48

شیوع اختلالات تکاملی در کودکان

ninitest.com

شیوع اختلالات تکاملی در کودکان

جام جم سرا: متخصصان مغز و اعصاب کودکان معتقدند که اختلالات تکاملی در کودکان، شیوع نسبتاً بالایی در کشور پیدا کرده است.

تصویر شیوع اختلالات تکاملی در کودکان

دکتر آزیتا توسلی، متخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: آمار دقیقی از اختلالات تکاملی در کشور نداریم ولی آنچه که از میزان مراجعه به درمانگاه‌ها به جهت عدم تشخیص «ناتوانی در نشستن، راه رفتن یا صحبت کردن کودکان» استنباط می‌شود، حاکی از شیوع نسبتا بالای این اختلالات در میان کودکان است.

http://www.ninitest.com/registration

توسلی افزود: اگر کودکی از نظر تکاملی (حرکت، تکلم و ارتباطات اجتماعی) دچار تاخیر شده باشد، سنجش هوش برای او انجام نمی‌شود بلکه مورد ارزیابی عقب ماندگی ذهنی قرار می‌گیرد. برخی کودکان ممکن است به هنگام تولد مشکلی نداشته باشند ولی بعدا در سن سه یا چهار ماهگی، گردن نمی‌گیرند، درهفت ماهگی به روی شکم برنمی گردند، بصورت نرمال (عادی) جلو نمی‌روند و بتدریج مهارت‌های لازم را کسب نمی‌کنند که باید بلافاصله درمان آن‌ها آغاز شود.

وی گفت: متاسفانه بیشتر پزشکان به جای توجه به سیر تکامل نوزاد، بیشتر به شاخص‌های رشد توجه می‌کنند این در حالی است که مراحل تکامل، بسیار مهم است زیرا این تکامل است که بر حرکت نوزاد، نشستن، راه رفتن و به زبان آمدن کودک تاثیر دارد.

http://www.ninitest.com/registration

این متخصص مغز و اعصاب کودکان از همکاران پزشک خود خواست تا در مواجهه با کودک، حتما به شاخص‌های عصبی او توجه کنند، چون تشخیص زودهنگام و بموقع، در درمان و توانبخشی کودک بیمار، بسیار موثر است و بار معلولیت‌ها را کاهش می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه لازم است والدین روی حرکات و توانایی فرزند نوزاد خود توجه کنند، اظهار امیدواری کرد تا مراکزی در کشور داشته باشیم که پزشکان این مراکز با آگاهی از چگونگی پایش مراحل تکامل، نسبت به پیشگیری و درمان اختلالات مربوطه اقدام کنند.

دکتر لادن افشار خاص، متخصص مغز و اعصاب کودکان نیز در این باره گفت: وضعیت سلامتی بیمار، قابل پایش و مراحل تکامل کودک اعم از گردن گرفتن، نشستن، راه رفتن و به زبان آمدن قابل ارزیابی است.

http://www.ninitest.com/registrationر

وی تاکید کرد: فعالیت درمانی متخصصان مغز و اعصاب در بسیاری از موارد، بویژه در زمینه تکلم کودک، کافی نیست بلکه باید خدمات روانپزشکی هم به وضعیت کودک کمک کند تا با مشاوره روانپزشکی، سیر درمان کامل شود.

افشار، پایش تکامل کودکان در سنین زیر پنج سال را بسیار مهم دانست و ادامه داد: انجام این پایش از طریق جداول استاندارد و مشاوره روانپزشکی در پیشگیری و درمان اختلالات عصبی - تکاملی کودکان، بسیار لازم و ضروری است.

قرار است نخستین همایش اختلالات عصبی - تکاملی در روزهای ۱۷ و ۱۸ دی ماه جاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شود. (ایرنا)

 

 

کد خبر : 1783542251957755447

 برچسب‌ها : اختلال تکامل اختلالات تکاملی سلامت کودک شیوع بیماری اخبار سلامت 

 

 


https://t.me/joinchat/AAAAAEGReeRJ36pcfnDMWg
@ninitest

خوشبختانه امکان انجام آنلاین تست های تکاملی در کودکان ایرانی  در وب سایت حاضر فراهم شده است 

http://www.ninitest.com/registration

 

2024 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ میباشد.

طراحی و برنامه نویسی w3ir